lördag 3 oktober 2009

Pessimist, jag?



Är jag alldeles för pessimistisk?
I dag tog jag nämligen in balkongmöblerna och jag gjorde det på grund av de senaste dagarnas småkalla väderlek som definitivt inte lockat till uteätning samt det väntade oväder som enligt meteorologerna om en liten stund ska dra in från väster med stark blåst och hur mycket regn som helst.


Men optimist är jag ju också - snart är det april igen.
Och om vädret blir varmt och gott om ett par dagar, ja, då bär jag ut möblerna igen!
Så enkelt är det...

2 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Regnet vräker ner här i Uddevalla. Hade också planer på att ta in balkongstolarna, men hustrun tror på brittsommar, så projektet får väl anstå några dagar.
Hoppas hon har rätt.

Annaa M sa...

Kan inte påminna mig att jag tog in möblerna alls förra vintern. Vi hade liksom inget in att ställa dom i. Nu har vi två tomma flickrum men de skulle bli liksom ännu tommare med balkongmöbler. Fast man kanske kunde dela upp dem, möblerna alltså.