lördag 17 oktober 2009

Kortnappad

Jag har blivit kortnappad!
I går efter middag ringde nämligen min bank upp och berättade att koden till mitt VISA-kort (VISA = Visa International Service Association är en rekursiv akronym), blivit "stulen" och befann sig i orätta händer utomlands.
Kortet spärrades.
Nu får jag vänta en vecka minst på nytt kort och ny kod.
Undrar förresten om det går att ta ut kontanter på banken numera? Är det en förlegad hantering?
Måste jag förbli fattig en dryg vecka eller kanske låna av någon kompis?

(Något illegalt uttag på mitt kort har inte gjorts. Antalet kronor som fanns på kontot var väl för få för att intressera bovarna).

2 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Läskigt! jo det går att ta ut på banken;-) Men man måste gå dit och stå i kö...

Solnasnackar´n sa...

OK, köa får jag ju vid bankomaten också.