onsdag 14 oktober 2009

A(H1N1)

Nu har jag gjort min plikt och vaccinerat mig mot Svininfluensan (bild svin t v).
Efter bara 10 minuter på vårdcentralen var jag besprutad och klar.
Med mig hem fick jag en röd lapp från landstinget, som tackade för att jag vaccinerat mig. Och bad mig komma ihåg att om tre vackor ska jag kanske ta spruta två.
Det var väl fin en post-it-lapp från fru Filippa Reinfeldt (bilden t h)??!!
Och dessutom "bjöd" hon på sprutan, som jag väl i och för sig bidragit till genom landstings- och statsskatten.

3 kommentarer:

Annaa M sa...

Det var ju imponerande snabbt! Ska då genast puffa iväg vännen J som befinner sig i två riskgrupper, minst. Man ska ju tydligen själv hålla reda på om man gör det. Tycker hypokondri kunde gälla också så man fick det gjort.

Lae i Nordtorp sa...

Jag är rädd för sprutor. Men som riskgrupp får man väl skärpa sig.

Solnasnackar´n sa...

Stick till Vårdcentralen, Lae. Det gjorde inte ont.