måndag 20 juli 2009

Växeln Hallå Hallå


Köpte en ny trådlös telefon idag. Den gamla, emeritusen, har jag pratat sönder.
Så skulle då nyingen monteras. Det tog en kvart att komma in i förpack-ningen, så kallad produktinveckling, men sedan gick det bra.
Ja, först var jag förstås tvungen att sortera bland åtta instruktionsböcker och dito snabbguider på olika språk innan jag hittade ärans och hjältarnas.
Den trådlösa telefonen innehöll märkligt nog en del trådar som skulle petas in i olika medföljande apparater. Dock ingen tråd till telefonluren, den är trådlös.
Batterierna sättes på plats och el anslöts.
Plupp sade det och jag såg ljuset. I displayen. Där stod det att jag var i Sverige. Fantastiskt!!!
Kan ni tänka er - jag fick den nya telefonen att fungera!
På första försöket... ...hoppas jag.
Jag är numera ett tekniskt geni.
Släng dig i väggen L M Ericson.

5 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Ja, du är verkligen beundransvärd! BRAVO!

Fritt ur hjärtat sa...

numrerat tekniskt geni kanske;-)

Ny fontän hos mig....

Solnasnackar´n sa...

Gunnar,
Jo jag vet!
Fritt ur Hjärtat,
Den var inte dum alls. Numrerat geni!!!

Anonym sa...

LOA, du underskattar dej själv. Som gammal Styrbordist är det ingen svårighet.
Janne Dahl

Solnasnackar´n sa...

OK då, Janne,
Dessutom utbildades jag till signalist vid I11 och I17 på den tiden Sverige hade regementen...