tisdag 21 juli 2009

I Filmstaden

I dag har jag passerat under samma portal som alla de andra stora stjärnorna: Naima Wifstrand, Annalisa Ericson, Ingrid Thulin, Gunnel Broström, Hjördis Pettersson, Sif Ruud, Ingrid Bergman, Sickan Carlsson, Edvin Adolphson, George Rydeberg, Max von Sydow, Ingmar Bergman, Hasse Ekman, Thor Modéen, Nils Poppe, Gunnar Björnstrand, Stig Järrel m fl m fl.
Jag har allstå varit på besök i anrika Filmstaden i Råsunda, SOLna, där SF tidigare spelade in sina filmer.
Förresten, är det inte en dramatisk filmhimmel jag bjuder på?



Jag var inte på filminspelning, snarare på filmuppspelning. Nu är där biografer i stället för ateljéer. Såg Harry Potter och Halvblodsprinsen under en eftermiddagsföreställning.
Det var en märklig film, mycket olik de tidigare Potter-filmerna.
Betyg från mig: Tre svagt lysande SOLar.

Tycker inte det är riktigt så roligt att gå på bio längre. Salongen luktar inte biograf, den stinker av fet popcornsdoft.
Vissa saker var bättre förr!

Inga kommentarer: