söndag 24 augusti 2008

Min alldeles egen olympiad


I dag börjar min andra olympiad. Det är nämligen fyra år sedan jag rökte senast. Nu går jag så att säga in i min andra olympiad. Hoppas jag fimpat färdigt och uppnår en tredje! Jag behöver ju inte arrangera Olympiska spel för att leva i en olympiad...

Fotnot:I det gamla Grekland var en olympiad en period av fyra år, som började med spelen (eller "lekarna" som man ibland säger) i Olympia. Den första historiskt kända Olympiaden började år 776 f.Kr.
Termen Olympiad har i modern tid länge felaktigt använts som benämning för själva spelen, men numera använder Internationella Olympiska Kommittén (IOK) begreppet Olympiad för att beteckna en period av fyra år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort! Hoppas du håller i till nästa OS!

Anonym sa...

Lisa var det som skrev, inte anonym.

Solnasnackar´n sa...

Ska göra mitt bästa!

Lae i Nordtorp sa...

Verkligen en medaljprestation. Jag har inte kommit så långt...ännu.