måndag 6 december 2010

Nu är det hjul igen...

...åtminstone för min gamla kontorsstol. De cirka 25 år gamla hjulen hade fullgjort sin plikt, ja till och med kämpat ordentligt den senaste tiden för att över huvudtaget rulla. Nu gick det inte längre. De gjorde allt för att hoppa av. Fem nya hjul införskaffades (obs inte dubbdäck) och monterades. Nu är jag på rull igen. Med hjälp av den gamla slitna, men fortfarande fungerande, kontorsstolen. 410:- för nya hjul är bättre än 3 500:- för en ny stol. Tycker jag.

5 kommentarer:

rolf ohlson sa...

God hjul på dig då.

Solnasnackar´n sa...

Tack för det, rolf. Det rullar på...

Bengt H sa...

eller som Sven Melander en gång sa: "HEJ, jag heter Rulle - full Rulle!". Det tyckte man va roligt då, men nu, t v e k s am t.

Annaa M sa...

Det är inte hjulen som brukar vara den svaga punkten på min kontorsstolar utan i stort sett allt annat. På min förra föll först armstöden, sedan ryggstödet. På den senaste har det börjat med ryggen. Trots att jag aldrig lutar mig bakåt. Skumt. Kanske borde satsa på ett lyxåk nästa gång.

Solnasnackar´n sa...

Hej Annaa,
Det här med hjulen tror jag har sin förklaring i den tyngd jag besitter när jag sitter och kontorar