onsdag 13 maj 2009

SOLNASNACK fyller 2 år

I dag fyller SOLNASNACK två år. Det får firas med en interaktiv Schwartzwaldstårta, tycker jag.

Så här skrev jag i det första inlägget:

13 maj 2007 Debut
Har just nu ingen aning om hur eller om jag kommer att använda min blogg. Och jag vet ju heller inte om någon är intresserad av att läsa vad jag skriver.
Det får framtiden utvisa.
Idag är det småkallt och småregnigt. En dag för att sitta inne och mysa under pläden. En dag för att fixa saker som så att säga legat till sig - och de är rätt många.
En promenad har jag dock hunnit med. Lämnade in Lotto för nästa vecka och hann hem precis när det började att regna.
Och det här med att fixa saker har jag lagt på den så kallade hyllan. Igen! ”

* * *
Ett och annat inlägg har det blivit sedan dess, några ganska bra, andra inte alls så bra. Men det har varit - och är - roligt att blogga. För det mesta.
Så jag håller väl på ett tag till, då!
(Inslaget här nedan är en favorit i repris, ett resekåseri från Solnasnackarn´s Skånska resan 2007.)

2 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

STORT GRATTIS FRÅN FRAMSIDAN!!

Linnéa å moder sa...

Grattis farfar Lolas blogg (i efterskott då)!