fredag 8 maj 2009

Fontänkriget startar på nytt

Nu kära vänner, nu har det börjat sprudla i fontänerna igen. Därför är det hög tid att efter vinterns eld upphör återuppta det ständigt vattniga fontänkriget!
Först ut är ett bidrag från Badia de Alcudia på Mallorca. Den här fontänen tjusar besökarna vid hamntorget, där restauranger av typ turistfällor trängs med varandra.
Fontänen är vacker och bidrar kanske till att glömma bort det hål som restaurangbesöket gjort i plånboken...


Fotnot: Klicka på etikett Fontän, så hittar du övriga deltagare i fontänkriget.

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Oh, vad roligt! Nu får jag lust att fotografera igen. Får nog åka till grannstäderna nu för här i stan har jag väl plåtat de flesta. Jag återkommer!

Annaa M sa...

Måste ge mig ut och föreviga fontänen här på torget igen! Återkommer.

Annaa M sa...

Behövdes inget nytt foto, kolla i min blogg, nu finns hon där igen, den fontänkräkande flickan i Hagsätra.