fredag 20 mars 2009

Jag har gått in i väggen...

Och det gjorde jag i förmiddags. Såg mig nämligen inte för utan skrapade min arm på hotellväggen, så det började blöda. Fast det märkte jag inte till en början. Först långt senare.
Men sedan; sårsprit inköptes på Eroski, ingen bordell, nej så heter Badia de Alcudias Coop, och TVÅ Hansaplast på.
Som sjåpig karl borde jag förstås haft ett färgglatt och tröstande Bamseplåster, om de häftiga häftplåstren fortfarande existerar.
Jag fick nöja mig med vanliga bruna, som synes.
Och jag försökte oja mig under dagens boule när kloten inte gick min väg. Det gjorde de inte så ofta. Då skyllde jag på armskadan.
Konstigt nog var det ingen som trodde på mig.
Inte utan att jag kände mig sårad!
Jag överlever nog...
Fotnot: Vill informera om att plåstren inte är så jättelika som bilden gör gällande. Bilden är förstorad och plåstren egentligen av ordinär storlek.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Våjne,våjne! Det är inte så roligt att få en skrapa.

Gunnar Klasson sa...

Oj, oj! En nära dödenupplevelse, som min fru skulle ha sagt.

Fritt ur hjärtat sa...

Oj vilken tur du klarade dig. Bamseplåster har bättre läkeffekt, det är jag säker på! Ltea efter det:-)