söndag 15 mars 2009

Barnbarnsbesöket är över

I dag reste barnbarnet Linnéa hem efter en soldränkt vecka hos farfar i Badia de Alcudia. Det är häftigt med solglasögon, tycker hon. Det kanske dröjer innan de kan användas hemma i Sverige?
Jag, däremot, får gå kvar här nere i mer än en månad.
Tyck synd om mig...
Linnéas fader föll för grupptrycket och kastade sig i Badia de Alcudias balsamiska vågor. +15 grader. Uppfriskande? Tja, kanske det...
Jag avvaktar och ser hur det blir med badtemperaturen lite längre fram. Är ju ingen isbrytare, precis.

5 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Ja, det är verkligen synd om dig! Önskar vi kunde bytas om ett tag.

Anonym sa...

Jäpp, synd om dig, du missar de första förskrämda snödropparna som borde ha blommat för en månad sedan men som pockade på uppmärksamhet först idag. Åtminstone utanför vårt hus.

Lae i Nordtorp sa...

Tråkigt att solstrålen åkte hem. Annars har jag en bestämd känsla av att du har det mycket behagligare än vi. Tjälen behåller sitt grepp här.

Anonym sa...

Tror du jag kan få Pål att ta ett dopp här hemma i dammen? Om han får en euro?

Solnasnackar´n sa...

Man vet aldrig. Men höj till €2.