tisdag 10 mars 2009

Barnbarnsbesök

Barnbarnet Linnéa är på besök hos farfar i Badia den Alcudia den här veckan.
Jättejättekul är det att leka i den varma sanden på stranden istället för att pulsa och halka i den kalla snön därhemma, tycker hon.

Efter en utflykt i solvärmen i vagnen kan det vara gott att suga stortå ett tag. Det kan inte farfar.

Realisation i stan. Då kan jag få en sådan här fin tröja. Eller är det en jacka?


















Leka i lekparken är också mycket, mycket roligt. Men det gäller att se upp för kattbajs... ...så därför sitter jag just nu i lekstugan.

Tur att pappa är med under promenaden på stranden. Där är det mycket sand och mycket lång strand, speciellt för mig som inte är mer än 16 månader.
Mamma och Pappa är med, och det är även Mormor och Morfar.

5 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

I dag på Evert Taubes födelsedag passar det väl att travestera på poeten...ty Linnéa är det skönaste på jorden. Huruvida han diktat om Matilda är för mig okänt.

Solnasnackar´n sa...

Det finns ju Waltzing Matilda, men inte av Taube...

Anonym sa...

Åh vilken härlig vecka vi hade hos dig på Mallis!
Vi saknar solen och värmen!
Linnéa kan ju inte riktigt leka med hink och spade här hemma, mest plask och slask överallt, blä!

Och så saknar vi ju farfar såklart ;-)

Anonym sa...

jaha... datorn snodde ett T av mig när jag skrev kommentaren innan.
Det var ju jag T-ess som skrev.
men jag är ju ett ess på det mesta, haha!

Solnasnackar´n sa...

Tomt är det efter er också. Jag saknar er förstås och det gör även Sonja, som ber mig hälsa vilket jag gör nu.