måndag 27 oktober 2008

Pinsamt tomt

Den blå stolen här intill är "min" plats på Råsunda Fotboll-stadion. Den finns på Rad 14 som vanligtvis är fylld ända ut till trappan.
När AIK möte Örebro SK ikväll hade jag hela raden för mig själv. Det kom några få som satte sig på raden framför och tre på raden bakom. Samma sak vid förra hemmamatchen.
Vad kan det bero på? Att det bara var +7 ikväll? Att AIK har "motflyt". Att AIK inte fungerar som lag? Att AIK:s matcher den här sensäsongen för det mesta varit trista tillställningar? Att AIK-supportrarna liksom spelarna och ledarna redan lagt denna säsongen på hyllan?
Vad vet jag? Vad vet jag?
Ett vet jag - AIK vann över ÖSK med 2-1. Pinsamma 7.419 åskådare och så jag satt utspridda på läktarna. Tidigare år hade varit MINST 15.000 på matchen.
Men det var då det!

5 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Ännu tommare var det på Starke Arvid. Matchen ställdes in pga dyblöt plan.

Solnasnackar´n sa...

Blir det mer välfyllt hos Arvid i morron kväll, eller blir det Borås-resa?

Anonym sa...

Men så sorgligt! Måste ha blivit mycket kallare också i all den där tomma plasten.

Anonym sa...

@annaa m

Fruktansvärt kallt. Satt nästan helt själv på en rad i första men flyttade upp till raden ovanför i andra.

Da Dec sa...

Ett tråkigt tecken, men samtidigt förståligt.

Que Sera Sera kampanjen fick inte riktigt det resultat den var ute efter. Gott försök iaf.