söndag 5 oktober 2008

Oddevold gick upp

IK Oddevold lyckades med bedriften att vinna div II Västra och därmed kvalificera sig för Div. I nästa säsong. I lördags blev det 1-0 mot gästerna från Annelund. Efter matchen rusade supportrarna in på plan för att hylla hjältarna!
Alla rusade inte in med en gång.
"Bäckis" passade på att för årsvideon föreviga den "rik-tiga" hejar-klacken.



SKÅL för Div. I!!!



Före detta skål för div I!!! Det vill säga slut på matchen och slut på...



Fy fasen vad SKÖÖÖÖNT och vad bra vi är
De VERKLIGA hjältarna, det vill säga spelarna, tog emot hyll-ningarna på Rimners-vallens anrika gräsmatta med guldhattarna på

"Vad säger du, säger Sanna, ska jag ta en bild på...




...den riktigt, riktigt sanna glädjen när Oddevold gått upp i div I"


Vi ses i april på en fotbollsplan nära dig!

8 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Jag förstod ju att jag skulle få en fullödig rapport på din blogg. Så därför blev det den goa värmen i Agnebergshallen istället.Men visst är det härligt att de gick upp! HURRAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Vilken lycka!
Vilken lättnad!

Så många många år jag har väntat på detta.
4 oktober 2008, det är ett datum jag kommer att komma ihåg.

Tack för pratstunden och kramen den värmde!
Och så hamnade jag på bild på din blogg också, det är stort.

Du får höra av dig om du funderar på något inom släktforskningen.

Fritt ur hjärtat sa...

Är du verkligen nere varje match?!

Solnasnackar´n sa...

Hej FUH,
Nej då, jag är långt ifrån "nere" varje match. Men jag har den här säsongen sett Oddevold fyra gånger i Uddevalla + en gång i Laholm.
Får se hur det blir 2009!!??

Anonym sa...

Häftig samling av favoritlag. Colchester United har ju en livskraftig svensk supportergrupp också. Själv är det IKO och Chelsea som gäller, men jag känner en del goa AIKáre med för den delen. Kul blogg.

Solnasnackar´n sa...

m hollertz,
Hej där,
Naturligtvis är jag medlem i Colchester United Swedish Branch! Vi är faktiskt fortfarande ganska livskraftiga, trots säsongens hittills skrala resultat...

Anonym sa...

Jag bloggar inte men finns ändå på nätet. Kolla den här länken, Solna, något år gammal:

http://www.svenskafans.com/england/chelsea/artikel.asp?id=116252

Solnasnackar´n sa...

Hej Martin,
Kul artikel. Matchen i FA-cupen mellan Chelsea och Colchester såg jag på en pub på Mallorca, en pub ägd av en Leicester-fan. Det var en trevlig match där ColU överraskade världen med att ta ledningen och att Chelsea tvingades toppa laget för att vinna. Trevligt var det ju också när matchbollen försvann i det gula ballonghav som Colchestersupportrarna kastat in på planen och bollkallen fick leta länge innan han hittade den.
Var i Yeovil Town den minnesvärda lördagseftermiddagen när Colchester gick upp i Championship. En fin dag.
Nu ser det mörkare ut.