fredag 30 maj 2008

I Roslagens famn


Bilden är från fotbollsplanen med det imponerande namnet Rådmansö Schakt Arena. Där spelar stolta Rådmansö SK sina hemmamatcher i Div V Uppland Södra.
En verkligt naturskön arena med fågelsång och gökgalande bland träden.
Och vilket läge för en sommarstuga sedan då! Precis vid mittlinjen. Skyddsgaller för fönstren i bottenvåningen, men en höjdare har tydligen letat sig in genom ett fönster i övervåningen, som nu täckts med plast.
Tänk att sitta vid eller i stugan och njuta av en kopp kaffe, en kanelbulle och 90 min Div V-fotboll.
Mysigt värre!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kul att hitta en Oddevoldare.
Idag är det Varberg som gäller för grabbarna.
Jag hoppas på tre poäng, resan hem blir liksom mycket lättare.
Jag skall läsa din blogg bättre vid ett senare tillfälle.
Hälsningar
Susann, Uddevalla

Solnasnackar´n sa...

Välkommen att titta in på min blogg.
Tyvärr är avståndet för långt till Rimnersvallen för min del för att se varje match. Men jag brukar och kolla IKO tre gånger om året. Det är min plikt som medlem!

Anonym sa...

Ja, det finns många smultronställen bland ultimalagens arenor, men vad går upp mot Sven Erikssonsvallen i Viskafors (undantaget Rimnersvallen), Rydboholms SK´s hemmaplan, vackert belägen vid Viskan.
Se Rydboholms SK´s hemsida där det även finns bildbevis.