tisdag 8 september 2009

Jag - ett offer


Jag är ett offer för tevereklamen.
Just nu använder jag mig av det tandkräm som de flesta tandläkare använder, du vet det som motverkar plack, tandsten, tandlossning, ilningar, blödningar i tandköttet och naturligtvis gör tänderna vitare än någonsin (om det stämmer är det ganska lätt med tanke på mina missfärgade betar).
På kvällen munsköljer jag mig med det mest avancerade och kompletta munsköljvattnet, elakartat lilafärgat MEN det ger 6 fördelar i 1, det vill säga skyddar mot precis samma saker som tandkrämen, dock utan att göra tänderna vitare men ger mig istället en frisk andedräkt i 12 timmar.

Fungerar eller inte? En sak är säker: Jag blir definitivt inte lika vacker som de skådespelare som övertygat mig i reklamsnuttarna.
Det är kanske inte meningen.
Men munfrisk och lycklig blir jag.
Eller?

2 kommentarer:

Annaa M sa...

Jag är övertygad om att mina gallproblem tog fart när jag började med listerin regelbundet. Den gröna varianten. Och jag har inte hört att sonen haft ont i magen sedan han slutade. Nej, vi drack det inte. Tänderna? Hm.

Solnasnackar´n sa...

Har inte drabbats av några Listerinebiverkningar. Så jag sköljer väl ett tag till, då.