onsdag 5 augusti 2009

Nu blir det reklam!


Har ägnat mig lite grann åt att nedteckna reklamgurus främmande lockrop i teve-reklamen. Det är inte klokt vad vi måste vara högutbildade för att välja rätt produkt. Några plock ur floran:
· Lcasei defensisbakterier, (10 miljarder i en liten flaska)
· Acti Regularis
· Hydro collagene
· Anti perspirant
· Collagene (igen)
· Pro-epil complex med naturligt extrakt
· Extra volume collagene
· LED-TV
· Stimulerande koffein (till dina ögonfransar!)
· Hydrating schampoo
· Elivital Anti Breakage
· 7 000 oscilleringar
· Hårets Ceramider
Rena kinesiskan, i varje fall för mig
(Felaktig stavning ansvarar jag själv för)
Tacka vet jag det enkla budskapet: Gula hinnan det är känt, borstas bort med Pepsodent! Sommarens reklam-tevehöjdare för mig är de två damerna i baddräkt först och sedan med kläder på som med mycket, mycket amatörmässigt skådespeleri gör reklam för ”Actiiiviiitas”.
Snutten är så dåligt regisserad och spelad så jag tror det är avsiktligt gjort.

2 kommentarer:

Annaa M sa...

Vi har funderat mycket på de olika varianterna av Activitasreklam också. Ja det måste nog vara avsiktligt. Man glömmer inte de töntiga dialogerna.

Angående tandkräm så minns jag en märklig Vademecumförpackning från barndomen. Det hängde ut en plastflärp från kartongen och när man drog med nageln mot den lät det "vademecum". En gång, sen gick flärpen sönder. Jag är nästan säker på att systern tvingade modern köpa vademecum bara för den där flärpen. Och du kan ju gissa moderns kommentar när den gick av.

Solnasnackar´n sa...

Jo, jag mins den plastflärpen, som man monterade till tandkrämstubsasken. "Tag Vademecum" hördes ett tag, precis som du sa. Sedan hade tumnageln, som användes för att dra över bandet, slitit av plasten.
Jodå, min väna moder fick också hon fylla förrådet med den "talande tandkrämen".