onsdag 1 februari 2012

Halifaxheshet!

Den brittiske tevekändisen Paul Martin (han leder det populära auktionsprogrammet Flog it!) och jag har åtminstone en sak gemensamt:
Båda har vi tappat rösten i Halifax i West Yorkshire.
Han gjorde en reportage från staden som BBC visade i teve i kväll. Paul Martin kraxade fram sina sanningar, jättehes som han var.
Jag kunde inte säga ett ord när jag besökte staden  i november 2005 för en fotbollsmatch i FA Cupen: Halifax - Rushden & Diamonds 1-1.  
Mitt ressällskap var förtjust över att jag höll tyst en hel dag... ...varför förstår jag inte!
Frågan är: Vad är det som gör den gamla manufakturstaden till heshetens stad? Säg det den som vet.
(Halifax är en stad med omkring 90 000 invånare i storstadsområdet West Yorkshire i Storbritannien).

2 kommentarer:

Lae sa...

Jag vet inte om det har något samband men när jag fyllde femtio år härom året så var vi på kryssning i Medelhavet. När vi besökte San Torini red en något aristrokatisk farbror från Halifax och jag på åsna ifrån hamnen och upp till staden. Vad hände, jo jag blev hes och när jag skulle tacka för uppvaktningen i baren på kvällen så var det ännu värre. Det kom inget prat alls. Men kul hade vi.

Solnasnackar´n sa...

Där ser man, där ser man. Och ag som trodde att det de har det har de där i Halifax, inte på åsnetur i Santorini.