onsdag 13 juli 2011

Min ribbstol

Jag har sex olika "gymnastiska" övningar som ska genomföras ett par gånger per dag för att få fart på min  opererade höft. Tre av dem ska utföras i sängen, tre av dem stående vid en ribbstol. En säng har jag ju, så de övningarna var ju lätta att fixa.
Men ribbstol, nej det har jag inte här hemma och har heller inte varit i kontakt med sedan realskolan i Uddevalla med kapten Löf (Telefonterror: "Är de löv på Hamngatan?"  "Ja", "Sopa upp dom då") som gymnastiklärare.
Men sjukgymnast Olle på Löwenströmska hade lösningen så klart:
"Har du ingen ribbstol hemma, så går det lika bra med en diskbänk".
(Han sade det där med ribbstol  hemma med ett leende)
Så nu står jag vid diskbänken några gånger per dag och gör mina tjugo tåhävningar, tio knäböjningar och tio knälyftningar.
(Det är den sistnämnda övningen bilden visar).
Tänk vad det är bra med en diskbänk!