fredag 8 januari 2010

Elvis Presley 75 år

I dag är det 75 år sedan kungen, Elvis Presley, föddes.
Bilden på honom är från inspelningen av filmen Jailhouse Rock.
Ungefär så här skrev jag som ung filmrecensent om filmen i tidningen Kuriren: Man kunde bara hoppats att polisen aldrig släppt ut Elvis ur det fängelse han satt inspärrad i när filmen började. Då hade vi sluppit detta botennapp.
En snarlik bild som ovan fanns med det hårda omdömet. Bildtext: Elvis i äckeltagen.
Sedan dess har jag ändrat uppfattning om Elvis.
Totalt.
Nu vet ni det!!!

4 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Alla är vi barn i början.

Fritt ur hjärtat sa...

Visst är det bra att man kan ändra sig:-)

Lae i Nordtorp sa...

Jag hade en svart duffel med texten elvis i vit plast på vänster axel. Gud vad jag blev retad på läroverket.

Solnasnackar´n sa...

...och jag höll på Tommy