måndag 30 november 2009

Julskyltningskriget - Einars konditori i Uddevalla


Rolf Ohlson har sett till att Julskyltningskriget nått Uddevalla, Västkusten pärla. Det är Einars konditori med sitt sparsmakade fönster som minner om skolåren då man köpte sig något gott på en del raster. Min favorit för över femtio år sedan var deras toscakaka, skriver Rolf.
Också Solnasnackar´n har lagt ner en och annan 50-öring från den knappa veckopengen hos Einars… …Jag vill minnas att det var deras Pariservåfflor som föll mig på läppen.

Fotnot: Klicka på etikett Julskyltning, så får du se övriga deltagare i det rasande JULSKYLTNINGSKRIGET, som pågår till Juldagsmorgon glimmar.
JULSKYLTNINGSKRIGET är uppdelat i två julskyltningsbataljer: Den vackraste och Den mindre vackra.
Maila gärna dina bilder till loa.a@hotmail.com.

2 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

OH shit! Där har ju jag också varit. Nu får jag skynda mig med de jag vill ha med så inte fienden hinner före;-)

Annaa M sa...

Jäklar att jag inte hade uppe kameran i Dublin. T o m fönstren på GPO var julskyltade!