tisdag 10 juni 2008

Tacka mig!


Det är helt och hållet min förtjänst att Sverige besegrade Grekland med 2-0 i EM-premiären. Inte Zlatans, Henkes, Ljungbergs eller Petter Hanssons, Lasse Lagerbäcks m fl.
Inför matchen taktiktänkte jag nämligen så här: Trots att matchen spelas i Salzburg så köper jag en burk Wienernougatglass och smäller i mig framför teven allt för att stimulera de blågula.
Lite betänksam blev jag förstås när det stod på locket att glassen var tillverkad i Slöinge av all ställen.
Då blev det så här:
Svenskarna fick Wienernougatvibbarna tankemässigt till sig, medan grekerna fick ta del av tillverkningsorten.
Smart tänkt!
Tack vare denna min insats vann "vi".

5 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Taktik och strategi måste alltid finnas. Som belöning för din insats rekommenderar jag en Echte Mozartkugel från Salzburg.

Anonym sa...

och vad åt du i kväll när Kroatien vann över Tyskland - bratwurst ?!

Solnasnackar´n sa...

Inte bratwurst. Jag såg inte matchen. Var på lokal och åt vietnamesiskt.
Blir ingen Sachertårta till Österrike-Polen, bara en slät kopp kaffe.

Anonym sa...

Hm, var det ditt fel att Sverige förlorade i slutsekunden igår,tro....

Solnasnackar´n sa...

Hej Sannes,
Jodå, jag tar på mig förlusten! Ödmjuk som jag ju är...