lördag 22 november 2008

Kung Bore på besök

Det snöar tätt i Solna idag. Mycket tätt, till och med. Men det är inte ovanligt att så sker i slutet av november.
Därför vill jag inte höra några kommentarer om att "stockholmarna" alltid tas på sängen när det snöar, trots att så skedde, eftersom det började snöa sent igår kväll. Så när jag fällde upp persiennen i morse, då var snön där. Efter en natt i sängen. Alltså, jag sov i sängen. Inte snön.
Nej, ta det bara som ett enkelt konstaterande:
Det snöar i Solna idag. Den 22 november när Cecilia och Sissela har namnsdag.

3 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Det var alltså inte så att snön var täcke.

Anonym sa...

Den här gången hade det också varnats ordentligt flera dagar i förväg om kyla och snö. Men stockholmarna blir tagna på sängen ändå. Såg åtskilliga riktigt tunnklädda i fredags kväll!

Solnasnackar´n sa...

Lae
Nej, jag hade inte snön som täcke. Jag använder inte täcke över huvud taget. Jag täcker mig med ett lakan.
Annaa,
Ännu mer snöyra idag. Har imorse inte kunnat se några speciellt tunnklädda från min upphöjda position (vån 5). De flesta tycks vara rejält påbyltade.
Relativt stilla trafik utanför, där snön ligger som ett täcke.