onsdag 24 april 2013

Hemma!

Nu har jag varit hemma i Solna ett par dagar, och det känns riktigt, riktigt bra.
Det är min balkong ni ser framför vardagsrumsfönstret, mitt arbetsrum varifrån detta inlägg producerats närmast till vänster och köksfönstret skymtar längst till vänster.
Från balkongen och fönstren kan jag skåda ner över Solna pendeltågstation och kolla när tågen kommer och går.
I dag gick jag ner på perrongen och tog en bild över byggnationen i Arenastaden. I mitten skymtar kupolen till Nationalarenan, den högra höga byggnaden är hotell och de röda järnbalkarna i framkanten är stommen till The Mall, ett gigantiskt shoppingcenter i vardande.
(Bilden på min lya togs från perrongen)

2 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Välkommen hem säger vi i Nordtprp.

Solnasnackar´n sa...

Tack för det!