tisdag 20 april 2010

Strandsatt

Strandsatt har jag blivit vid Medelhavets strand här i Badia de Alcudia, Mallorca.
Mitt flyg hem skulle egentligen ha landat på Arlanda för en timme sedan, men den isländska askan har tvingat mig att sitta kvar.
Men - jag sitter inte i sjön, som du ser.
Får bo kvar i min lägenhet och som plåster på såren bjuder Ving på helpension fram till hemresan. Vädret är det inget fel på, många + och sol.
När kommer jag då hem?
Säg det, säg det - det står skrivet i askan!

6 kommentarer:

Annaa M sa...

Tycker det verkar bättre än kompisen som blev sittande i Leeds i fem dagar.

rolf ohlson sa...

Njut ett tag till! Här hemma (på Rossö för tillfället)
har det både kommit snöflingor och haglat. Isande vind.
Men... det är klart...borta bra men hemma bäst.
P.S "Plåta" pannkaksgubben, om han finns på plats, innan du åker hem. D.S.

Sonen sa...

Stanna ett tag till. Du har väl ingen brådska hem? :)

Bengt H sa...

varför inte ett dopp till ?

Solnasnackar´n sa...

Bengt H: Det har jag gjort
rolf o: Har aldrig lagt märke till pannkaksgubben under mina tio år här. Han kanske öppnat först när jag rest hem?
Annaa M: Ingen höjdare att bli sittande i Leeds. Jag har varit där så jag vet...
Sonen: Både ja och nej!

Lae i Nordtorp sa...

Du har det bra du.