söndag 27 december 2009

Julskyltningskriget avgjort

Julskyltningskriget är slut. Som vanligt i krig finns det egentligen inga segrare. Men det finns några som utmärkte sig aningen mer än andra. Vi börjar med klassen Den vackraste (skyltningen):
Anestens Herrekipering i Borås visade upp sober elegans. Bengt H tog vinnarbilden.
Annas Hudvårdstudio i Uddevalla var nog det mest estetiskt tilltalande fönstret. Grattis till andraplatsen, Simone!

Sedan fanns det också en klass för Den mindre vackra skyltningen. Solnasnackar´n i egen hög person svarade för båda fullträffarna:
Den asiatiska butiken i engelska Sunderland gjorde ett tappert försök. Men...
Råsunda Varuhus i Solna är precis lika rörig på insidan som fönstret visar. Men det finns mycket skojigt att inhandla där till en relativt billig penning.

Hedersomnämnande för bästa kollektioner går till Simones olika Uddevallafronter och Bengt H:s Boråsdito.
Vinnarna erhåller ohöljd ära som pris!
Tack till deltagare som inte nått ända fram.

Klicka på etikett Julskyltning så kan du se samtliga bidrag.

5 kommentarer:

Bengt H sa...

å Anestens vägnar känner jag mig både hedrad och rörd.

Annaa M sa...

Värdig vinnare! Men fan att jag inte stannade upp ett ögonblick utanför GPO i Dublin med mobilkameran. Vi skulle placerat oss, GPO och jag!

Solnasnackar´n sa...

Annaa,
Nu slapp du i varje fall att kanske falla på din post!

Fritt ur hjärtat sa...

Bra beslut, är fullt nöjd så det måste vara en bra dommare:-)

Solnasnackar´n sa...

Det ÄR ett bra beslut eftersom det var jag själv, och bara jag själv, som fattade det...