tisdag 23 december 2008

Vadå? Står för dörren?

Julen står för dörren, sägs det. Kollade om så var fallet i morse, men inte var det något eller någon som stod för dörren här hos mig.
Min snygga juldekoration hängde dock vackert, men alldeles för sig själv, i tidningshållaren.
I övrigt var det helt tomt.
En kompis till bredvidstående har fått sätta livet till. I mitt kylskåp döljer sig nämligen en liten, liten bit griljerad julskinka. Tänk att något såpass läckert kan komma från någon som ser så här ful ut?
Kontenta: Det finns hopp för oss alla! Utom för vissa grisar fram emot jul, förstås.
Nu ska jag ut igen och kolla om läget förändrats så att julen kanske ställt sig vid dörren.
För det lackar ju mot jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är jag alldeles övertygad om att den står och hänger alldeles utanför. Pockande och frusen.

Kan meddela att det nu finns ett tävlingsbidrag på min blogg.

Och i morgon kommer innegranarna!