torsdag 3 juli 2008

Fontänkriget når Borås


Den här tjusiga(?) fontänen återfinns i Hultasjön i Borås. Det är Hultasjöns seniorboende du ser i bakgrunden. Är fontänen sprudlande nog för att glädja och pigga upp seniorerna?

Borås stadspark visar upp ovanstående fontän, som får bli Elfsborgsinnerstadens bidrag i fontänkriget. Fem strålar har den minsann.
Men får den fem stjärnor?
Trots allt; Uddevallafontänen är bäst??!!
Tack till Lae med den mycket läsvärda bloggen NORDTORPSTANKAR. Det är han som placerar Borås på fontänkartan.
Fotnot: Klicka på etiketten FONTÄN så dyker de övriga fontänerna upp!

3 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

I dag hyllar vi AIK. -lae

Solnasnackar´n sa...

Det gör vi - med rätta!
Tyvärr finns det ingen fontän i AIK-parken utanför Fotbollstadion här i SOLna. Den hade säkert gjort stor lycka i det pågående Fontänkriget!

Fritt ur hjärtat sa...

Fontana di Rotary, står sig nog slätt i konkurensen med andra, det förstod jag på en grupp japaner jag guidade, de fnitrade när jag visade den:-)

Å andra sidan är Uddevalla alldeles fantastiskt vackert och intressant i övrigt, det skriver jag ofta på min blogg.